پیراهن بعدی شما توسط یک روبات ساخته خواهد شد !

فناوری جورجیا (Georgia Tech Spain-off softwear Aotomation) در حال توسعه روبات های دوخت فوق العاده است .این فناوری میتواند صنعت پوشاک را ارتقا دهد

در اواخر امسال ، ده ها تن از روبات ها در یک کارخانه جدید در little Rock art  به کار خود ادامه خواهند داد.

این کارخانه اتومبیل یا وسایل الکترونیکی یا هر چیز دیگری که این روزها روبات ها تولید می کنند، تولید نخواهند کرد.در عوض چند پیراهن تولید می کنند.هنگامی که به طور کامل قابل استفاده باشند، سرعت گیج کنندشان دوخت یک پیراهن در 22 ثانیه است.

برای دهه ها ،اتوماسیون دوخت لباس ،روباتیک را ترغیب کرد.

روبات های عادی در دستگاری اشیا سخت ،پیشرفته تر عمل می کنند، اما در استفاده ار مواد نرم و قابل انعطاف مانند پارچه بی فایده هستند.تلاش های اولیه در زمینه اتوماسیوندرختی شامل تزئین پارچه ای با آهار بود تا به طور موقت آن ها را سفت کندو به روبات ها امکان دستکاری آن ها را مانند ورق های آهنی می دهد. با این حال این کار و دیگر رویکرد ها به لحاظ تجاری قابل دوام نبودند. عمدتا به این دلیل که صنعت پوشاک در کشور های در حال توسعه با تکیه بر کار ارزان در مقابل اتوماسیون مقاومت میکنند.

در حال حاضر Georgia Tech Spain-off softwear Aotomation یکی از بزرگترین تولیدکنندگان در آتلانتا ادعا می کند.که یک روبات دوخت کاربردی ساخته است.که آهار  لازم ندارد.بلکه مبتنی بر رویکرد بسیار پیشرفته ترکیب ماشین با دستکاری پیشرفته است.

در کارخانه Arkansas  متعلق به Tianyuan Garments CO یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پوشاک در Softwear  به نام Sewbots  مجهز به 21 خظ تولید خواهد کرد ،که برای ساخت 23 میلیون پیراهن آدیداس در سال طراحی شده است.

مقالات مرتبط :

هوش مصنوعی چیست؟

هوشمند سازی ادارات