چگونه رسانه های اجتماعی می توانند آینده داده های بزرگ را تشکیل دهند؟

ما در وسط انقلاب داده های بزرگ هستیم.شرکت ها شروع به دسترسی به اطلاعات بیشتر از همیشه می کنند ، و تحلیل گران داده ها با ایجاد ابزار های پیشرفته تر برای پیش بینی در مورد سیستم های پیچیده ایجاد می کنند.

اما در آینده داده های بزرگ تحت تاثیر بسیاری از متغیر ها-محدودیت های شدید رشد فناوری ،عرضه و تقاضای کارشناسان داده ،نیاز های تجاری و حتی تنظیمات مصرف کننده است.در نقطه همگرایی این تاثیرات ،یک بخش شگفت انگیز است که میتواند در آینده از اطلاعات نقش بزرگی را بازی می کندکه ما قبلا می توانستیم آنقدر تصور کنیم: رسانه های اجتماعی

تاثیر رسانه های اجتماعی :

این ها فقط برخی از داده های رسانه های اجتماعی هستند که میتوانند آینده داده های بزرگ را تعیین کنند:

  • دسترسی به داده های مصرف کننده. اولا، شرکت های رسانه ای اجتماعی به مقادیر بسیار زیادی از داده ها دسترسی دارند. محبوب ترین برنامه های ما دارای صدها میلیون کاربر یا بیش از یک میلیارد کاربر در فیس بوک هستند و هر یک از این کاربران یک پلتفرم دسترسی به سابقه پست های شخصی، علاقه مندی ها، منافع و اطلاعات جمعیتی دارد. چند برنامه کاربردی دیگر وجود دارد که امکان جمع آوری اطلاعات زیادی در مورد بسیاری از افراد را فراهم می کند و سیستم عامل های اجتماعی را در آینده به طور بالقوه برای توسعه بیشتر می کند.
  • ابزارهای تجاری. ما همچنین نمیتوانیم از روشهایی که شرکتهای رسانه های اجتماعی برای تجزیه و تحلیل دادهها برای کسب و کارهای بیشتر استفاده میکنند چشم پوشی کنیم. ابزارهای فیس بوک برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای کوچک راه هایی برای یادگیری ویژگی های عمیق مخاطبان مورد نظر خود و یک پلت فرم بصری برای خراب کردن اعداد است. تجزیه و تحلیل آماری و پیش بینی داده ها یک بار محدود به حوزه دانشمندان داده ها و تحلیلگران در حال حاضر در دسترس حتی کم تجربه. سیستم عامل های اجتماعی برای ارتقاء قابلیت دسترسی به دیگر کسب و کار ها انگیزه می گیرند، لذا لازم است که برخی از نرم افزارهای نوآورانه را در اختیار داشته باشند.
  • دسترسی به منابع بزرگترین رسانه های اجتماعی امروزه دسترسی های زیادی به منابع دارند و تأثیر آن را برای استفاده از این منابع می دانند. مثلا فیس بوک در حال حاضر تقریبا نیمی از تریلیون دلار ارزش دارد. با انگیزه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان خود و ایجاد فن آوری های جدید و هیجان انگیز، این شرکت ها در حال حاضر پول و استعداد لازم برای ایجاد این دیدگاه ها را به واقعیت است.
  • رقابت. تعداد قابل توجهی از برنامه های رسانه های اجتماعی نیز یک عامل ارزشمند است. فیس بوک، توییتر، LinkedIn، Instagram (متعلق به فیس بوک)، و Snapchat .رقابت دارای دو اثر عمده است؛ اول، تهدید شرکت هایی که در همان فضا کار می کنند، هر کمپانی را مجبور به ادامه بازی می کند. این تشویق سریع تر، نوآوری کامل تر است. دوم، تعداد شرکت های پیشرفته پیشرفته مقدار داده ها و ابزار های موجود در دسترس عموم را افزایش می دهد.
  • نکات و مقررات مربوط به حریم خصوصی تأثیر رسانه های اجتماعی بر آینده داده ها صرفا در دسترس بودن نیست؛ برنامه های رسانه های اجتماعی نیز توجه به مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان را جلب می کنند، همان طور که در آخرین خطوط رسمی رسمی نشان داده شده است. به عنوان مصرف کنندگان و سیاست گذاران بیشتر در مورد چگونگی جمع آوری و مدیریت داده های برنامه های فیس بوک یاد می گیرند، آنها به طور فزاینده ای در مورد تنظیم و محافظت نگران هستند. اتحادیه اروپا و سایر ادارات دولتی در حال پیاده سازی سیاست های محکم بر حقوق داده ها هستند که می تواند عواقب طولانی مدت برای هر کسب و کار درگیر در داده های بزرگ داشته باشد.